Wybór odpowiedniej platformy do wystartowania z kampanią reklamową to pierwszy krok w stronę rozwoju własnego biznesu. Dzisiaj przyjrzymy się dokładnie jednej z nich. Facebook Ads co to jest i jak działa? O czym pamiętać planując strategię online?
Moc reklamy na Facebooku – skąd wynika jej skuteczność?
Facebook Ads co to jest? Jest to rodzaj reklamy PPC (Pay Per Click), od której płatność jest pobierana dopiero w momencie kliknięcia. W tym przypadku wiąże się ona z interakcjami, czyli polubieniami oraz komentarzami, pozostałych użytkowników. Reklamy te są wyświetlane w formie postów bądź relacji w związku z dopasowaniem do zainteresować odbiorców.
Jak to działa?
Facebook pozyskuje i przetwarza ogromne ilości danych o swoich odbiorcach, wykorzystując więc algorytm analityczny pozwala na dostęp do naszych zainteresowań, preferencji, planów, poprzednich interakcji w sieci. Dzięki temu Facebook Ads wyświetla się osobom, na których najbardziej zależy nam jako reklamodawcom.
Czas start: jak stworzyć kampanię online?
Krok 1: Ustal swoje cele.
Facebook Ads to jedna z najbardziej elastycznych i popularnych możliwości budowania świadomości marki. Nasza konkurencja nie śpi, w sieci jest ponad 2 miliardy witryn internetowych, dlatego warto jest w długoterminowej strategii połączyć reklamę z fanpagem bądź innymi kanałami społecznościowymi. Skuteczna kampania powinna więc stawiać na:
- rozpoznawalność,
- zasięgi,
- ruch,
- aktywność,
- wyświetlenia,
- reakcje,
- pobrania,
- odwiedziny strony,
- konwersję.
Krok 2: Określ odbiorców.
Dzięki szerokiemu zakresowi targetowania Facebook Ads pozwala wyświetlać się tym odbiorcom, którzy rzeczywiście będą zainteresowani daną ofertą. Ważne jest jednak określenie lokalizacji, płci, wieku, wykształcenia, zainteresowań oraz dotychczasowej aktywności na platformie. Pamiętaj o ruchu typu HOT i COLD, aby lepiej wykorzystać swój budżet.
Krok 3: Wykorzystaj potencjał pozycjonowania za pomocą słów kluczowych
Doskonale wiesz z praktyki SEO i SEM, że im lepsze dopasowanie słów kluczowych, tym większa widoczność w sieci. Wykorzystaj więc potencjał słów ogólnych, fraz typu long-tail, haseł brandowych oraz zapytań. Warto w tym kontekście również nie zapominac o potencjal call to action.
Krok 4: Zadbaj o względy estetyczne
Konfiguracja ustawień to jedno, drugim aspektem jest przykucie uwagi, a tutaj najlepiej działa obraz. Zadbaj o wysoką jakość wykorzystywanych materiałów, twórz takie formy, które pozwolą się klientom z nimi identyfikować.
Krok 5: Analizuj i monitoruj
Do najważniejszych wskaźników, które świadczą o Twoim sukcesie, można zaliczyć: ruch, CTR (klikalność), CR (współczynnik konwersji), BR (współczynnik odrzuceń), ROI (zwrot z inwestycji), CPC (koszty za kliknięcie), CLV (zaangażowanie i zachowanie klientów). Skorzystaj z zasobów Google Analytics i Pixel, aby śledzić zachowania klientów.
Wnioski
Facebook Ads co to jest? Choć zabrzmi to banalnie to jest to kopalnia możliwości. Dlaczego? Statystki będa tutaj najlepszą miarą:
- Szacuje się, że do końca 2022 roku społeczność Facebooka będzie liczyć 3 miliardy użytkowników.
- Działa tam ponad 80 milionów stron biznesowych.
- Facebook jest średnio odwiedzany 8 razy dziennie.
Masz jeszcze wątpliwości? Czas do pracy!